Eğitim

Hatay'da 368 Bin Öğrenci Karne Aldı!

Hatay'da 2025-2026 eğitim öğretim yılının sona ermesiyle bin 556 okulda eğitim gören 368 bin 320 öğrenci karne aldı. Vali Mustafa Masatlı, Samandağ'da düzenlenen törende öğrencilerin karne sevincine ortak oldu.

Hatay'da 2025-2026 eğitim öğretim yılı, binlerce öğrencinin karne heyecanıyla sona erdi. Kent genelinde bin 556 okulda eğitim gören 368 bin 320 öğrenci karne alarak yaz tatiline girerken, 24 bin 98 öğretmen de bir eğitim öğretim yılını tamamladı.

6 Şubat depremlerinin ardından eğitim altyapısının yeniden güçlendirildiği Hatay'da, yeni inşa edilen okul binalarında eğitim gören öğrenciler başarılı bir eğitim yılını geride bıraktı. Deprem sonrası kentte yaşamın yeniden canlanmasıyla birlikte öğrenci sayısında da artış yaşandı.

Karne dağıtım programı kapsamında Hatay Valisi Mustafa Masatlı, Samandağ ilçesindeki Azize Süleyman Yalçın İlkokulu'nu ziyaret ederek öğrencilerin karne sevincine ortak oldu. Sınıfları gezen Vali Masatlı, öğrencilere karnelerini dağıtarak yaz tatilini iyi değerlendirmeleri tavsiyesinde bulundu.

Programın ardından açıklamalarda bulunan Vali Masatlı, eğitim öğretim yılının huzur ve başarı içerisinde tamamlanmasından duyduğu memnuniyeti dile getirerek öğrencilere, öğretmenlere, okul yöneticilerine ve velilere emeklerinden dolayı teşekkür etti.

Deprem sonrası eğitim yatırımlarının aralıksız devam ettiğini vurgulayan Masatlı, öğrencilerin yaz tatilinde bol bol kitap okumalarını, dinlenmelerini ve teknolojik cihazlarla geçirdikleri süreyi azaltmalarını tavsiye etti.

Hatay'da yaz tatiline giren 368 bin 320 öğrenci, yaklaşık üç aylık tatilin ardından yeni eğitim öğretim yılında yeniden ders başı yapacak.